Thailand


hejsan alla min kära läsare!

Nu är vi hemma från underbara Thailand ! har haft 2 helt fantastiska veckor där borta, sol, bad, värme ja allt bra man kan tänka sig ! det va minst lika bra som sist ja va där.
sist va vi ju i hua hin som som ligger på norra Malackahalvön i provinsen Prachuap Khiri Khan. Den är belägen på den östra sidan vid stranden av Siamviken som är en del av Sydkinesiska sjön Staden ligger cirka 200 km söder om Bangkok. Hua Hin är bangkokbornas och även andra thailändares främsta semestermål.
denna gång i Khao Lak som ligger i den sydliga provinsen Phang Nga, i distriktet Takua Pa, på Thailands västkust.
så det e långt ifrån varandra. Ca 12 timmar i buss...

vi fick höra att hua hin va ett "pensionär" ställe och att det inte fanns så mycket att göra och hit och dit, och visst det va inte värsta party stället och liv så men ja tyckte om hua hin väldigt mycket och det dög mycket väl åt mig. och vi hade nog saker att göra ! 
Khao lak som va nästan ännu lugnare undrar ja va dom kallar? hehe, det va mycket lugnare än hua hin så..
men det duger som sagt åt mig. och vill man bara så finns det saker att göra..
vi va inne i phuket en kväll och usch vad jag saknade mitt khao lak då, det va ju skit mycket liv och jobbig marknad, så ja väljer heller att bo där det e lugnare och sen åka till lite mer livat ställe. så tycker iallafall jag!

Havet som va vid hua hin va ju inte alls lika fint som det vi hade i Khao lak. det va turkost och jätte fint, stranden va oxå jätte mysig. hua hin va det ju inte alls så, där va vi tvungna att åka flera mil ut till en ö för att få se lite av det här alla säger thailand e. men nu har jag fått sett det i två hela veckor varje dag! :) helt jävla underabart.
Jag bara älskar thailand och hoppas ja kommer åka dit flera gånger i mitt liv!!
jag rekomenderar alla att åka dit!! det e livet.

jag tycker inte alls att dte e kul att vara hemma. alla säger att det e så skönt att komma hem och borta bra och hemma bäst.
men ja tycker inte alls det e kul och skönt, hade kunnat stannar hur länge som helst om jag ska va ärlig..
just nu har jag inget att längta hem till eller göra, jag bara går ju hemma och drar, då kan ja lika gärna vara borta.
klart ja saknar mina älskade vänner, men resten? neee ursch.... =/

aja, nu e vi iallafall hemma i kalla sverige...

usch när ska riktiga våren komma?

lördagen hemma va bara lugn, ja somnade i soffan redan kl 6 ! hehe, vaknade till några gånger. runt 21.15 va det hopp i sängen sen sov ja för natten :)

igår va det ju en bra dag med solen som sken hela dagen ! va hos susanne & lollo och fikade och myste, sen grillade vi hela familjen andren/falebrant/stefansson och bara njöt av den fina dagen!

va och hälsade på emelie & johan en snabbis igår oxå innan det va dax för kalas hos Stefansson då ewa fyllde förra måndagen och älskade pappa idag ! :)
kom inte från kisa förens efter 9, sen va det bara hem till sängen!

vaknade kl 06.30 idag, hur pigg som helst och kan inte sova =/
så nu väntar ja på att melkers ska öppna så ja kan åka och handla frulle :)



PUSSSSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mika£la

världens lyckligaste tjej <3

RSS 2.0