glad!



hej!

idag är jag lite glad ! :)
skulle fylla i papper till F-Kassan om min mammapeng. Dom ska ju beräkna den nu, och som jag hade fattade det och trodde så beräknas dom på min inkomst ett år tilbaka bara. Och då blev det ju inte mycket till lilla mig, då jag varit arbetlös hela förra året. Jag har ju bara sommarjobbat och jobbat lite som vikarie, så det skulle ju inte bli alls mycket pengar, men ändå liksom har ja varit införstodd med det!
Idag när jag ringde och pratade med F-Kassan så visade sig ju att dom beräknar på min senaste anställning som jag jobbat på i minst 6 månader fast (eller tillsvidare heter det ju nu) även om det va över ett år tillbaka, så ja får ju beräkna på min heltid som jag hade hos Poppelstaden ! :)
Så jag får en helt vanlig mammapeng !! :) WIIEE!!! :) så skönt och så lättad e jag ! :) även om det inte är mycket man får så får jag ju betydligt mer än vad jag har trott hittills iallafall !gud vad skönt, ja kan andas ut lite! :)


idag ska vi iallafall till stan, först till biltema en sväng. som vi va på ca 2 ggr förra veckan ! haha :) bor där snart.
sen väntar ett besök hos MVC! vet inte rikigt vad vi ska göra där idag faktiskt, men tror vi ska lyssna på juniors hjärta och mäta min mage och lite sånt, antar att det e standard dom sista gångerna nu! ta roliga blodprov och sånt oxå säkert.. usch...

imorrn bär det av till kisa och banken igen, ska fixa det sista med dom, och avsluta kontot som ja inte kunde göra sist! skönt att få bort det iallafall !  Sen blir det en fika hos maria och lilla agnes ! :) det va 100 år sen sist!!


på fredag börjar timothy att jobba igen, så då blir allt normalt igen. (bara 4 månader sen).
ska bli både skönt och tråkigt, nu har man ju vant sig i 4 mån att inet vara själv och att ha honom hemma, nu blir det lugnt och tyst och ensamt igen.. =/ men samtidigt skönt, tror det e bra oxå att inte gå på varandra hela tiden.
för ekonominskull, skulle det va bra och skönt om han kunde ligga ute varannan vecka och pendla varananna då vi har stephanie, men för mig som person e det ju inte alls kul. varannan vecka borta i 4 dagar helt och varannan åka 4-5 på morgonen och komma hem ca 19 på kvällen, blir inte mycket tid att se varandra... 
Men, det finns dom som har det värre så ska inte klaga! :)
aja, tror inte han ska ligga ute till att börja med så, en liten stund får ja ha han hemma ;)

nehe, slut tjatat om timothy och hans jobb, vem bryr sig liksom??!!


nehe, om ja skulle sminka till mig lite kanske, så ja törs visa mig ute :)


PUSS



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mika£la

världens lyckligaste tjej <3

RSS 2.0